01/08/2013

Aku, Selipar dan Royale Chulan

Salam,

Semalam, Pukul 6.45 petang gerak ke Hotel Royale Chulan ada member ajak berbuka puasa kat sana. Harga dalam RM 108 dan special sikit dalam RM 125 untuk 1 kepala. Yang RM 125 tak tau apa yang lebihnye.

Kemudian lalu ikut Wisma Genting . Biasa la jem waktu orang balik keje. Bukan jem apa pun. jem trafik light je .

Borak punyer borak terlepas dari simpang kiri ke Jalan Conlay. terpaksa masuk ikut belakang melalui Chulan Square. Bayar parking RM 5 Ringgit sekali masuk.

Melangkah je masuk Royale Chulan . Mak Ai .. terpenah rasa macam janggal macam nie . walaupun dah banyak kali masuk hotel . suasana dia kuning memang nampak mewah .. ialah warna raja-raja katakan.

So pandang kat bawah kat kaki aku . aku pakai selipar je .. mana taknye lepas solat terus naik kereta gerak . masa pergi surau solat asar pakai selipar.

Apa lagi sampai bawa kat sana la.

Penyambut tetamu kat loby utama pandang je kat bawah kaki aku . bawah selipar atas smart la . kemeja dan tie in lagi .. hehehe.. tapi aku buat dont know je . ye la kesian kat diaorang pakai lawa-lawa unutk sambut tetamu .

tetapi tetamu santai je hehehehe..

Aku cuba la jugak kalo ada sape-sape yang pakai selipar spesis macam aku .. hah nasib baik ada .. Tapi orang perempuan ... kalo ada orang lelaki yang pakai selipar jugak . xder la aku rasa janggal sangat.

Tapi aku buat selamber senyum dengan mat salleh dan penjaga kaunter yang check meja tempahan.. sambil kat dalam kepala otak aku nak menyedapkan hati aku berkata," Mat salleh yang pergi KLCC selamber je pakai selipar toilet ngan baju singlet je , okay what? Tun Daim rileks je masa interview dengan utusan pakai selipar " hehehe.

Apa- apa pun aku layan je la makanan pada hari tu. bukan diorang larang masuk pun "customer is the royale ma". makanan banyak giler . tapi aku makan setakat aku mampu je dan makan manakan yang aku terasa nak makan. so moral cerita ini bagi aku . Lain kali kalo aku nak pergi makan kat hotel aku akan pakai kasut . Nampak la sikit kita ni respek the majlis .

Selipar yang aku pakai berharga RM 15 , beli dekat AEON BIG Ampang sebulan yang lepas, banyak kali dia punyer tapak bawah tercabut dan banyak kali jugak la kena tampal dengan gam gajah dan gam uhu. bawah ni gambar selipar yang dipakai semalam dan masih dipakai sekarang .

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff