24/08/2013

Aku Dah Bosan Dengar Lagu

Salam,

kadang-kadang aku dah rasa bosan dengar lagu .. kalo ada lagu yang aku suka pun tak kan bertahan lama.. Dulu masa di tingkatan 5 aku minat giler dengan lagu XPDC dan Metalica siap aku belajar gitar lagi dengan sorang kawan. Bukan tu saje siap tidur umah nenek dia lagi sebab nak belajar main gitar . Umah dia tak leh tidur sebab adik-adik perempuan dia ada . Lagi pun dia memang duduk dengan nenek dia nama glamer dia "kocok" kita orang panggil .

Kat sekolah Menengah Sungai Tong pun nama tu jugak kawan-kawan lain panggil . Aku panggil sham. So dia memang terer main gitar. Terutama lagu-lagu Curt Cobain daripada kumpulan Nirvana.

Aku masih ingat lagi masa balik dari sekolah . Aku bagitau mak aku yang aku nak beli gitar . Mak tak bagi sebab mak ingat aku nak jadi ahli muzik, macam cerite Kasim Selamat pulak ye . . Sebab nak jadi ahli muzik ni pelajaran tak tinggi pun tak pe aku fikir begitu, Janji ada bakat untuk bermain peralatan muzik dan boleh baca nota muzik .

Masa pergi bandar Kuala Terengganu dengan ayah aku, semasa membeli belah kat supermarket Hock Ke Seng , Aku sempat sambar gitar kapok warna merah harga tak lebih daripada seratus. Heheheheh ayah aku sporting giler. Okay je . Entahla seingat aku , ayah tak pernah pun pukul atau jentik aku daripada aku kecil sampai la aku besar . Masa kecil tak tau la , mungkin ada tapi aku tak ingat kot .. hahahaha..

Berbanding aku dengan anak aku kat umah memang kalo dia ada buat silap .. Autopilot tangan aku ni naik kat badan dia. Tapi xder la kuat sangat cuma sebagai pengajaran je . Tak selalu ye.

Habis je SPM tahun 1998 aku masih tak pandai-pandai main gitar . Memang aku xder bakat dalam bidang muzik ni. Lagi pun aku belajar bukan serius pun . Aku guna lagu XPDC dan Nirwana untuk traning, Haram x jadi. abis rosak kulit dijejari kiri aku jadi keras dan kematu.

Menyanyi pun aku tak pandai . Dengar lagu boleh la . Sekarang ni aku agak jiwa aku dah bosan dengan lagu-lagu yang entah apa-apa .

Balik raya hari tu pun aku dengar ceramah Ustaz Hazlin " Ustaz Bollywood " daripada dengar lagu-lagu yang mengarut .

Semalam selepas solat Jumaat di Masjid Negara . Aku sempat shopping CD Bijak Tarannum oleh Ustaz Nik Azizan yang merupakan anak kepada Nik Jaafar yang merupakan legenda Tilawah Al-Quran berasal daripada Kelantan.

Berasa terisi jiwa... Alhamdulillah .

Wassalam .
Usai Solat Jumaat Masjid Negara: Ramai betul orang

CD Bijak Tarannum yang dibeli dengan harga RM 19.00

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff