02/08/2013

Cara Aku Hilangkan Diri Dari Dunia

Salam,

Aku akan hilang diri daripada dunia apabila aku sedang membaca buku. . Orang rumah panggil dua , tiga kali pun aku dah tak dengar . Dulu aku suka baca buku-buku yang memberatkan otak yang tebal-tebal.

Sekarang aku dah tak baca dah , sebab aku tau takkan abis baca punyer. Lebih-lebih lagi masa untuk aku mentelahan buku memang terhad. Buku "Doctor In The House" karya Tun Mahathir pun aku tak abis baca lagi. Dah berbulan orang bagi hadiah kat aku buku tu dan kalo aku ada masa nanti aku upload gambar perpustakaan mini kat rumah aku yang kebanyakkan buku yang aku beli dan print lom abis baca lagi.

Sekarang kena memilih sikit sebagai bahan bacaan. Sebabnya apa yang kita baca itu yang akan lekat dalam otak kita.

Kalo ada masa-masa free aku suka baca komik , kerana ianya dapat hilangkan stress aku seketika . Kerana aku akan hilang dari dunia dan berada dalam dunia komik. hehehe

Terutama komik Pendekar Laut, Wira Tunggal .. aku dah kumpul sejak sekolah Menengah lagi. Nasib baik orang rumah tak bising. Tapi sekarang sejak aku kahwin dah slow sikit.

Walaupun komik "Wira Tunggal : Pendekar laut" dah tamat aku masih lagi beli komik-komik yang dijual secara bundle . Aku tak suka baca manga . Sebab layan anime lagi seronok seperti Naruto dan One Piece.

Apa-apa pun memang ianya dapat hilangkan stress dan kegusaran di hati aku .


Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff