26/08/2013

Memang BETUL MaTiC Tu Panas

Salam,

Weekend yang ceria.. pagi-pagi lagi cahaya matahari cuba mengeringkan embun-embun jantan kat atas rumput depan rumah aku. Cuaca pada pagi itu memang cantik dan mendamaikan. Maklum la hari ahad . Tak de la terkejar-kejar nak masuk kerja.

Anak aku masih tidur, perlahan-lahan aku mengambil kunci motor rempit aku yamaha 125 yang aku beli masa belajar dulu. Ayah aku bagi duit untuk bayar muka, tapi tak cakap motor apa, jadi aku rembat la yamaha 125. Beli dekat kedai Kea Nam jalan pasar. Banyak-banyak kedai kat KL yang aku banci . Kedai ni yang jual motor paling murah . Harga kat kedai area sentul yang famous tu pun tak dapat lawan harga motor kat kedai ni.

So pagi tu aku jalan jengkit-jengkit kat ruang tamu, takut anak aku sedar dari lena yang panjang. Kalo dia sedar confirm nak ikut aku. Sebabnya last week aku bawak dia sekali. Dia ada berkenan dengan kereta mainan yang boleh bertukar jadi robot. Jadi untuk elakkan diri aku di pow oleh anak aku sendiri, aku bukak pintu gril perlahan-lahan beb.

Aku hidupkan motor rempit aku menuju ke pasar pagi Batu 14 Hulu Langat ,, Pasar ni berdekatan dengan Masjid . Dari pasar aku boleh dengar ceramah yang berkumandang di udara

Sedang aku pusing-pusing cari breakfast , aku tiba di gerai jual suratkhabar dan majalah..

Tiba-tiba mata aku terpandang buku yang selama ni aku duk cari kat kat kedai-kedai tapi tak der .. " Mata Tak Berhijab siri 2" memang rezeki aku pagi nie.

Kata orang rezeki tu ada pada waktu pagi . so korang jangan ajar diri bangun lewat .

Apa lagi aku sambar la satu buku tu . harga rm 12 hinggit. Kat situ aku beli breakfast Bihun goreng, bihun sup dan juga nasi kerabu.

Balik umah aku layan buku Mata Tak Berhijab sambil menyuap nasi kerabu ke mulut ..

Baru aku tahu MaTiC tu PANAS! pada halaman ke 132 buku berkenaan. Dalam bab "Pelakon Tambahan"

Aku ringkaskan cerita. Ianya menceritakan berkenaan diri penulis yang membuat teater di MaTiC pada tahun 2001 bawah kelolaan Puan Fauziah Nawi berjudul ' Dari Bintang Ke Bintang' . Sedang membuat latihan penulis ternampak burung besar dekat railing. Penulis sangkakan burung besar tetapi .. aku tak boleh nak cerita banyak sangat kat korang sebab tempat tu bersebelahan dengan tempat aku berada sekarang nie.. meremang bulu ketiak aku yang sedang menulis entri ni siiutla!!! nanti tak pasal-pasal benda ni ikut aku balik umah . sebab tu setiap kali balik umah kita kena singgah mana-mana dulu .

Terutama yang ada anak kecil kat umah. Benda ni ada di sekeliling kita.. Ceh!!! promote buku ni pulak..

Kalo nak baca cari la sendiri buku nie aku tak leh cerita panjang. Aku ada sebab yang tersendiri

Wassalam.


Terjumpa di Pasar Pagi


Mata Tak Berhijab Siri 2 kat tangan aku beb hehehehehe..


Kisah Benar seram giler


0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff