02/08/2013

Pegawai Agama Maut Kemalangan Di Sarawak

Salam,

Berita menyayat hati , merutun sanubari di waktu pagi. Beberapa orang Penjawat Awam yang bekerja di JAKIM Sarawak meninggal dunia akibat kemalangan dengan sebuah lori balak di Sri Aman menuju ke Sarikei bagi menghadiri majlis berbuka puasa, terasa betul menusuk ke jantung.

Ajal tidak kenal sesiapa , tidak akan menunggu sesaat. Kita merasakan tuhan menyintai kita dan akan memanjangkan umur kita untuk bertaubat selepas melakukan dosa.

Agak saya belum tentu lagi .

Jika "daun" kita yang gugur maka itulah masanya kita akan pergi meninggalkan dunia.
Dunia hanyalah sebuah tempat persinggahan untuk perjalanan yang masih lagi jauh . ibarat berhenti rehat sebentar di teduhan pohon yang rendang bagi melepaskan lelah.

Alfatihah!

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff