25/08/2013

Satu Malam Di Kuala Lumpur 1Malaysia Family Fair

Salam,

Malam hujung minggu yang begitu menghiburkan aku kira begitu. Tatkala ramai penghuni kota Kuala lumpur menghabiskan hujung minggu dengan bercuti luar daripada Kuala Lumpur seperti bersantai di tepian pantai yang berdekatan dengan pinggir kota, yang famous adalah Pantai Morib dan juga Pantai Port Dickson .

Apa kata mereka-mereka yang tidak tau apa yang perlu dibuat bagi memenuhi malam minggu dengan berkunjung ke Pusat Pelancongan Malaysia aka MaTiC.

Jadi semalam aku sempat santai dan rileks di Pusat Pelancongan Malaysia. Jalanraya pun tak jem, sebabnya warga KL memang tak masuk kota pada hujung minggu kecuali mereka-mereka yang ingin shopping di Jalan TAR atau pekerja-pekerja syarikat swasta yang bekerja separuh hari .

Aku sampai di MaTiC dalam pukul 6 petang, di mana acara kemuncak adalah pukul 9 hingga 10.30 malam. Sebelum tu ada jualan di gerai-gerai yang menjual pelbagai barangan seperti makanan dan juga pakaian serta gerai cenderamata.

Mana-mana yang tak tau MaTiC di mana ianya bersebelahan dengan kelab malam zouk, berhadapan dengan kedutaan Pakistan dan juga bertentangan dengan hotel renaisanse. Kalo dari KLCC jalan kaki dalam sepuluh minit.

Kalo tak tau sangat .. MaTiC tu dekat Saloma jalan Ampang. Bersebelahan Menara BSN dan Hotel Concorde

Pengangkutan awam yang terdekat adalah Monorel Bukit Nenas, Putra LRT turun di KLCC dan star LRT turun stesen Dang Wangi .

Antara acara-acara yang telah aku saksikan dan ianya dipersembahkan setiap malam pada hari sabtu . Mana-mana penduduk muka bumi yang free boleh hadir dan ianya percuma tak payah bayar. Pelancong pun ramai yang datang.

Persembahan Kebudayaan Daripada Kumpulan Swatari ( Pak Ngah Production)

Persembahan Makan Api ( Fire Eater )

Ejik The Magiction

Sape lagi Aku la duk bersantai

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff