30/09/2013

Birthday Miqdad Di Steamboat Q Thai Ampang

Salam,

Semalam, pijak tanah di Airport KLIA dalam 2.30 petang. 4 hari aku bertafakur di Kota Kinabalu , Sabah.

Alhamdulillah.. balik jugak ke semenanjung .. kerinduan kepada anak-anak memang tak terucap la beb!!..

"kat ibunye" kata humaira semasa aku memandu nak pergi dinner
di Restoran Steamboat Q Thai di Ampang . .

" Yang tau tak arini harijadi abang Miqdad", tanya humaira.

" hah!! macam mana aku boleh lupa " , soal aku dalam hati . selalunya aku dah set semua hari penting dalam calendar hp nokia lumia 850 . tapi sejak dari minggu lepas aku tak hantar lagi hp tu pergi repair.

Yang aku ingat tarikh ulang tahun perkahwinan aku , pada 31.12.2013 sebab keesokannya adalah hari tahun baru confirm public holiday . so bolehla pergi keluar makan atau bercuti mana-mana.

aku diam je .. hanya miqdad je yang riuh rendah dalam kereta, sambil humaira sembang dengan miqdad pasal birthday dia.

Tasnim pulak .. duduk on off, on off aircond dan radio sambil aku memandu layan selekoh di puncak bukit ampang.


Kami tiba di restoran dalam jam 8.30 malam tarikh 29.9.2013..

Dalam restoran aku tanyakan kepada waiter ada tak meja kosong. malam tu, meja penuh beb!! nasib baik ada famili yang dah siap makan.

Kami duduk di meja yang berhampiran jalan. pada mulanye aku risau jugak duduk meja yang kat tepi. maklumla miqdad yang baru berusia genap 4 tahun suka sangat buat aksi-aksi yang buat aku tak senang duduk.

" kan best kalo duduk tepi pantai" , kata humaira.

" a ah ada angin boleh bakar-bakar steamboat, tak payah nak beli peralatan steamboat bakar pakai kuali pun boleh ". balas aku.

humaira memulakan aktiviti berbakar dengan mengambil beberapa jenis seafood.. aku pulak layan miqdad dan tasnim.

aku kurang sangat makan seafood yang macam ni. sebab banyak toksin.

Malam tu Miqdad dan Tasnim jadi chef. seronok la dioarang berdua main masak-masak . humaira senyum je tengok kerenah anak-anak.

Dalam jam 10.30 kiteorang dah abis main masak-masak. waktu untuk chow .. aku pergi bayar di kaunter kena RM 72.00 untuk dua orang. Anak aku kecil lagi . so diaorang tak kira.. kat sini korang boleh makan sampai perut korang penuh dengan toksi makanan laut hehehe..

Tapi aku tak layan sangat .. aku bagitau humaira.. bukan makanan yang kita nak.. tapi dia punyer "feel" masa kita bakar segala jenis seafood yang ada kat situ .


SELAMAT HARIJADI MIQDAD - KEHADIRANMU MEMBERIKAN KETENANGAN PADA JIWAKU DAN HUMAIRA.

Wassalam.


Peace No War

Tasnim Main Masak-Masak








0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff