02/09/2013

Merdeka Yang Bermakna Dulu Free Hair Sekarang .....

Salam,

Kita sambut merdeka dengan melaungkan Merdeka! Merdeka! Merdeka!, ada juga yang mengadakan aktivti seperti konsert dan juga ceramah umum di masjid-masjid dan surau-surau. Manakala khutbah-khutbah jumaat pula akan distandardkan dengan kandungan-kandungan yang berkaitan erti kemerdekaan.

Tetapi apakah impak yang kita boleh nampak daripada semua ini. Impak yang meninggalkan kesan yang kita boleh lihat perubahan, sesuatu yang boleh disentuh , dipandang dan dirasai dengan hati.

Erti kemerdekaan kali ini lebih bermakna buat sahabat aku . . aku harap dia istiqamah dengan perubahan yang dilakukan. Sememangnya satu bentuk baru erti kemerdekaan yang sebenar iaitu kemerdekaan jiwa.

Wasaalam,

Sebelum Merdeka

Selepas Merdeka

Selepas Merdeka2

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff