03/09/2013

Sekolah Dulu, Abis Sekolah Baru Kerja

Salam,

"Ayah, nak ikut ayah pergi kerja, kat tempat kerja nak tengok ultraman max, mebius hikari", kata anak sulung aku. ye la weekend lepas aku bawak dia datang ofis sempena sambutan hari kemerdekaan.
apa lagi dia main la youtube kat pc tengok citer ultraman.

"Tak boleh, abang kena pergi sekolah dulu, abis sekolah , jadi besar macam ayah baru boleh pergi kerja," jawab aku balik. Isteriku humaira tersenyum je tengok aku layan adam miqdad.

Isteri aku senyum sebab aku jarang sangat nak berbasa-basi dengan anak aku . lagipun pagi tu aku dah lambat sangat nak masuk ofis.

Lepas salam dengan isteriku tercinta , enjin yamaha 125 dihidupkan aku merempit hantar anak aku ke little calips.

sampai di sekolah , " adam miqdad semalam x datang sekolah", mengomel teacher dia. Semalam dia cuti sebab ada kontraktor nak datang renovate dapur aku . so ngan aku sekali cuti.

Aku angkat adam miqdad dari atas motor . sambil nangis-nangis dia pangil nak ayah! nak ayah! .

Aku sempat tengok belakang kat anak aku sebelum aku tinggalkan dia dengan teacher dia. nasib baik aku sempat sampai ofis awal 1 minit.. hehehehe rempit giler .

Wassalam.
Adam Miqdad Dengan Uniform Sekolah

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff