20/11/2013

Kisah Benar : Aku Redha Dia Isteriku

Salam,

Waktu malam, usai solat maghrib..di depan televisyen di ruang tamu.

Tetiba si suami terasa ingin bermanja dengan isteri ..si suami merebahkan kepala diribaan isteri..

Si suami berasa ingin bermanja pada malam itu dengan kasih sayang seorang isteri yang sedang sarat mengandung 6-7 bulan..Bulan feb tahun depan dijangka si isteri akan melahirkan bayi yang ketiga dalam family mereka....

Sambil berbaring diribaan isteri...si isteri bermain-main dengan rambut suami yang berwarna putih ...bersama dengan anak-anak turut serta bermain sama mencari helaian rambut putih di kepala si suami.

" yang! Rambut putih tu tandanya utusan tuhan dah datang, nak bagi peringatan yang umur abang x panjang, bila-bila masa abang mungkin akan dijemput" kata si suami.

"Ye ke, kalo macam tu , Yang redho la ye dengan setiap kekurangan yang ada pada isteri abang, isteri abang ni bukan seorang isteri yang sempurna" balas si isteri.

" Abang redho Yang, kalo abang pergi dulu sayang tiada dosa dengan abang", jawab si suami.

"Abang pun bukan suami yang sempurna, apa yang abang mampu, abang buat, apa yang abang malas buat, abang tido " detik si suami di dalam hati.

" Tapi, kalo abang pergi dulu.. yang tolong la ye setlekan semua hutang-hutang abang..bagitau kat orang-orang kampung mana yang ada hutang dengan abang,sayang clearkan lah ye..takut abang tak sempat nak bayar..yang gadai la kereta tu...hehehehe " Jawab si suami lagi.

Si isteri diam seribu bahasa tak menjawab atau membalas percakapan si suami....

Si suami masih mengharap jawapan balas daripada si isteri buat seketika..dan beberapa saat sudah berlalu...

"Hek eleh....dia duk layan citer ' The Legend Of Kublai Khan ' episod akhir rupenyer . sabor jela aku". Kata si suami di dalam hati yang masih lagi kepalanye diribaan isteri tercinta.

Note* gambar si isteri di dinding ofis si suami di bawah.

Wassalam,

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff