27/12/2013

Kesan Kadar Tol Baru 2014 Pada Hidup Aku

Salam,

Buat masa ni kesan tol xder la aku rasa sangat ..

sebab humaira pergi kerja naik kete pun x lalui tol ..

Aku pulak berulang kerja naik yamaha lagenda je .. lalu ikut AKLEH ..

Cadangan pada tahun depan tol AKLEH bagi kenderaan biasa akan naik daripada RM 1.50 kepada RM 2.50, kenaikan yang aku kira melampau giler beb ...

Kalo nak kasi naik pun bagi je la naik 20 sen ..memang cekik darah .. sape yang untung konsesi lebuhraya jugak yang untung .

Cuma sekali sekala aku balik kg humaira guna PLUS (Tol Plus x naik )... dan balik kg aku kat Ganu .. melalui lebuhraya Timur Barat ..

Yang aku kesian sangat adalah pada pemilik kereta-kereta tempatan buatan proton..

Sebab kebanyakan pemilik kenderaan ni golongan Bumiputra yang berpendapatan sederhana aku fikir begitu. why not kerajaan bagi diskaun tol sikit kat pemilik kenderaan buatan dalam negara. Bagila potongan 20 peratus setiap kali depa lalu tol . Baru la ramai yang beli kereta buatan proton.

Yang pakai kereta import tu lantak depa la..kebanyakan yang pakai kereta import pun ..faham2 sendiri je la ..

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff