02/12/2013

Nasib Paul Walker Sama Dengan Corey Rudl

Salam,

Bulan Disember disambut sedih oleh dunia hiburan barat...bukan saja di barat malah seluruh pelusuk dunia yang merasai kehilangan aktor hollywood yang merupakan pelakon utama dalam filem francais fast and furious t.  Akibat kemalangan jalan raya...yang sedihnye member dia  yang bawak kereta tu..

Episod yang sama juga pernah berlaku kepada lagenda pemasaran internet iaitu mendiang Corey Ruld yang mengalami kemalangan dilitar pada tahun 2005..

Sadisnya bukan beliau yang bawak kereta racing tu tapi member dia Benjamin Miles Keaton yang memandu kereta 2005 Porche Carrera GT di track Fontana..

Kereta yang sama dipandu oleh member  mendiang Paul Walker iaitu bekas pelumba kereta Roger Rodas yang turut nahas dalam kemalangan ditempat kejadian.

Kedua2 mereka dalam perjalanan ke majlis amal reach out worldwide. Kereta berkenaan hilang kawalan , terbabas dan melanggar tiang telefon kemudian terbakar.

Persamaannya adalah kedua-dua mereka adalah peminat kereta tegar.

The moral of the story...jika anda menumpang kereta dengan kawan anda...jangan segan silu suruh dia bawak perlahan.

Kerana, sekiranya berlaku kemalangan parah...anda pun sama akan dibawak ke lubang kubur...

Macam cukup je...amalan nak bawak kesana...

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff