12/12/2013

Petua Hebat Tenangkan Hati

Salam,

Tip atau petua percuma untuk tenangkan hati korang tanpa perlu keluarkan duit sesen pun malah tak perlu jumpa pakar kaunseling..

Tip yang diamalkan oleh oleh alim ulama dan juga para nabi-nabi.

Ketika Nabi Ayub Alaihissalam ditimpa penyakit dengan ujian, tubuh badan baginda dimamahi ulat .

Nabi Ayub berdoa kepada Allah.. Supaya ulat2 tidak memakan lidah baginda..kerana itu satu-satunya lidah yang baginda ada untuk mengingati dan menyebut nama Allah..

Jika hati korang gelisah dan gulana ... berzikirla kepada Allah...insya-Allah hati akan tenang.. ini janji Allah.. Sesungguhnya Allah tidak memungkiri janji...

Tetapi kebanyakkan kita tidak berasa yakin dengan berzikir akan menenangkan hati kita...

Ada yang lebih suka... tenangkan hati dengan membeli belah, pergi SPA atau melancong keluar negara...tak kurang juga yang xder agama mengambil jalan pintas dengan bunuh diri...

Zikir yang aku paling suka " lailahailallah "

Korang boleh berzikir masa pagi2 nak pergi kerja dan balik dari keje..sambil layan jem pun boleh....hehehee

Dalam kete boleh, atas motor pun boleh...

Insya-Allah hati korang akan tenang...

Wassalam.


0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff