21/12/2013

Satu Hari Satu Helai

Salam,

Kadang2 aku merasakan yang ilmu dunia jika dikejar2 xabis2...

Sejak 6 tahun yang lalu aku begitu fanatik dengan buku-buku yang berkisar tentang perniagaan dan juga teknik2 pemasaran internet..

Keluar je buku berkenaan perniagaan internet memang aku sambar...

Itu belum lagi buku2 yang didownload melalui internet dan juga video serta mp3 daripada pakar perniagaan internet luar negara...

Siang malam aku duk mentelaah bahan2 nie...buku2 kat rak mini . Aku rasa separuh berkaitan perniagaan...1/3 adalah buku2 agama..

Aku respek dengan humaira...sabarje dengan hobi aku...heeee..

Kemudian aku tersedar apa yang aku baca, kalo aku x praktis xkan membawa aku kemana2..

Buku yang aku sempat tulis pun dah 3 tahun berlalu...korang boleh tengok di kontrakperjanjian.com.

Terdapat satu benda yang aku kesali adalah aku tidak konsisten dalam mengaji Al-Quran... duk sibuk dengan membaca buku2 lain...

Jika aku meninggal dunia tanpa mengenal inti pati Al-quran aku akan menyesal giler dalam kubur nanti...

So sekarang ni aku ambik inisiatif...setiap hari aku akan baca sehelai Al-Quran atau lebih, bersama terjemahan...seperti mana...disarankan oleh orang yang aku anggap sifu aku Prof Muhd Kamil.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff