30/12/2013

Super Sunday : Berkebun

Salam,

Aduhai hari ahad....pagi tu memang cerah...

Kul 8.30 aku dah start kereta pergi pasar pagi di persimpangan batu 14..berdekatan masjid hishamudin...parking kete dalam masjid..sebab kat luar memang dah penuh dengan kete yang datang ke pasar pagi...

Selalunya aku pergi pasar dengan tunggang moto yamaha lagenda je..tapi kali ni aku pergi dengan kete sebab humaira kirim beli anak pokok cabai...mana muat nak taruk dalam raga moto..

Kat pasar adala aku beli barang2 mentah sikit..antaranya ikan jaket, sayur pucuk paku pakis, pegaga , petai dan juga pisang goreng tanduk..

Setiap hari ahad aku rasa makcik gerai jual goreng pisang memang dah cam muka aku...dan setiap hari ahad jugak aku sekeluarga akan breakfast dengan pisang goreng tanduk sambil baca paper mingguan malaysia.

Then lepastu..humaira ajak berkebun sikit depan umah, basuh karpet dan cuci kereta....eemmmm layan je la...

Miqdad dan tasnim pun turut serta...ye la turut main air...bukan nak tolong sangat pun.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff