31/12/2013

Tidakkah Kau Dengar Suara Tuhanmu?

Salam,

Malam kelmarin...cuaca macam mendung je...aku bergegas keluar ofis..takut awan curahkan hujan lebih awal...

Sampai di simpang Aeon Big Ampang...hujan dah nak makin lebat..

Dah terasa titisan di lengan aku...biasala rempit beb...kalo naik kete...xder risau sangat kalo hujan...aku tak risaukan basah..cuma aku risaukan apa yang ada dalam beg galas aku je...

So aku ambik keputusan singgah pasaraya aeon big sekejap...lagipun weekend yang lepas miqdad duk sebut2 nakkan papan skateboard..yang dijual bertentangan dengan kfc dalam pasaraya berkenaan...masatu humaira bawak miqdad pergi ofis...kemudian singgah beli kfc..dia nampak papan skateboard apalagi...nak jadi macam jake batowski dalam citer kartun kat astro tu...

Humaira xbelikan ...so balik umah miqdad mintak aku belikan...

Aduhai aku pulak...kalo anak dah mintak...lembut hati giler...tapi masa aku bagi papan skateboard kat miqdad..

Miqdad kena buat beberapa janji...antaranya, tak buat jahat kat adik/tasnim, jadi anak yang baik dan dengar cakap ibu bapa..

Lepas tu aku pergi tingkat atas kat kedai majalah...usha majalah2 yang aku rasa berkenan nak beli...ternampak buku ' Tidakkah Kau Dengar Suara Tuhanmu?, tentang buku ni aku ada baca promo dia dalam paper utusan...

Apalagi rembatla ..lagipun murah je rm 15.. dalam buku ini diceritakan tentang sains dan Al-Quran...

Artikel yang terdapat dalam buku ini merupakan komplikasi artikel yang diterbitkan dalam majalah infiniti sejak tahun 2009.

Kemudian diberikan nafas baru oleh penulis.

Ianya diterbitkan oleh utusan karya..dan xrugi jika korang beli.

Aku baca pun tak abis lagi..balik umah nanti sambung balik masa nak tido.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff