02/01/2014

Futurebarrel Penipu

Salam,

Penutup tahun 2013 yang menyedihkan adalah berkaitan penipuan yang dilakukan oleh futurebarrel.com .

Aku rasa ramai yang tertipu termasukla diri aku sendiri dan juga 30 ribu ahli lain yang melabur dalam futurebarel yang dikatakan membuat perniagaan minyak mentah.
rupa-rupaya ia adalah perniagaan skim ponzi sama dengan sistem swisscash yang pernah melanda negara beberapa tahun yang lalu.

Di mana ianya hanya pusingan duit saja dikalangan ahli dan tidak ada sebarang urusan perniagaan yang dijalankan.

Yang kesiannya adalah kepada pelabur-pelabur yang membuat pinjaman berpuluh-puluh ribu untuk melabur dalam skim ini . dan juga penduduk2 kampung sebelah Kelantan dan Terengganu yang ditipu buta-buta oleh stokis-stokis yang berperanan sebagai toyol kepada Mutalib yang menggunakan nama samaran sebagai Datuk Osman .

Stokis-stokis ini digunakan bagi meyakinkan orang ramai supaya melabur dalam futurebarrel.

Kepada pelabur-pelabur futurebarrel aku harap korang redha je la ..

Kemungkinan modal yang korang labur tu nak dapat semula memang tipis...

Cuma untuk sedapkan hati korang ... boleh la korang berharap .. bagi aku sebagai pelabur .. aku pasrah.

Satu lagi, bukan korang je yang kena tipu malah ramai lagi ... yang kena tipu berpuluh ribu bukan setakat RM 1200 atau RM 2400. . ( moga tenang sikit hati korang)

Allah ingin menguji kita dan yakin la setiap Kesusahan pasti ada Kesenangan .

Cuma bagi yang membuat pinjaman bank untuk melabur dalam futubarrel memang akan merana sekiranya pinjaman yang dibuat dalam jangka masa 10 tahun..

Contohnya jika korang buat pinjaman bank rakyat RM 25 ribu maka 10 tahun la korang kena bayar ansuran . Berdoala semoga si Mutalib tu terbuka hati nak kasi semula duit korang dan dia masih simpan lagi rekod bank korang sebab laman web futurebarrel sudah bersemadi dengan aman.

Baca surah yasin 3 kali dan mintak pada Allah semoga dikembalikan semula modal korang. Kalo korang nak harapkan stokis atau upline korang untuk bantu ..
aku rasa xyah la bazir masa .. diaorang pun dah lepas tangan.. agak-agak dah dapat balik modal diaorang, buat apa nak fikir pasal korang.. korang yang kena tanggung hutang.

Adat dunia beb!! pasal duit macam-macam boleh berlaku.

So sebagai pengajaran walaupun pahit aku kena cakap jugak dekat korang .. jadikan ianya sebagai iktibar supaya tidak lagi terlibat dalam skim cepat kaya yang sebegini.

Yang berpangkat Datuk lagi la korang jangan percaya .. kaya dengan menipu orang .

Nasihat ini termasuk pada diri aku sendiri.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff