10/01/2014

Padah Cukur Janggut

Salam,

Sedang aku dengan humaira asyik melekat di tv melayan episod akhir pencetus ummah di astro oasis' duniaku, dakwahku'..

Tetiba miqdad muncul dengan darah mengalir di dada dan dagu..

Humaira dah kelam kabut..aku rileks je..aku angkat miqdad bawak masuk bilik air..

Humaira basuhkan kesan darah yang masih mengalir...sebab nak tau mana punca berdarah..tanya dekat miqdad ..apa dia buat..

Huhuhu...dia ambik pisau cukur  untuk cukur janggut dia...

Sabor je la aku....pisau cukur tu..aku memang dah letak tinggi dalam bilik air..dipanjatnye...itu yang terhiris sikit kat bawah bibir dia...

Humaira tanya...ada tunjuk kat anak ke...bila cukur janggut...

Aku iyekan jela..sebab miqdad nak tengok aku buat apa..

Waima aku nak membuang pun dia nak tengok.

Budak yang umur dalam 5 tahun memang umur dahagakan ilmu...

So jangan korang tunjukkan yang bukan2..depan diaorang.sebab nanti diaorang tiru..

Malam tu...pemenang untuk pencetus ummah musim pertama adalah PU Hafiz...walaupun aku rasa ramai penyokong PU Rahmat pasti kecewa pada malam itu

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff