30/01/2014

Polis Islam

Salam,

Sekarang heboh tentang polis islam..

Bagi aku elok buat daripada x buat. Benda yang baik..buat dulu insya-Allah ada keberkatan.

Mungkin terdapat segelintir ahli akademik..yang merasakan tidak perlu buat..sebab memandangkan negara kita berbilang kaum dan juga agama.

Lontaran itu timbul masalah bagaimana kita hendak menanggani individu yang bukan muslim.

Bagaimana pula situasi jika individu muslim yang berzina dengan individu bukan islam..adilkah hukuman hanya dijatuhkan kepada individu muslim..dan bukan muslim hanya dikenakan denda..

Hohoho...banyak aspek nak kena kaji..

Tapi kalo dah ada bajet dan peruntukan apa salahnya...peluang pekerjaan untuk orang islam pun akan bertambah..takkan polis islam dianggotai oleh bukan islam kan?

Satu lagi...dinegara2 yang terdapat polis islam..di mana golongan2 atasan yang high class masih lagi mampu membuat maksiat di rumah2 persendirian yang kawalan keselamatam begitu ketat..

So apa kes!...dekat hotel2 besar pun JAIS susah nak masuk.

Macam mana polis islam nak ambush beb!!!

Selalunya yang kena adalah golongan2 cap ayam...yang duit xbanyak..yang mana nak buat 'projek ' pun kat hotel bajet je..satu malam RM30 hinggit.

So bagi aku didikan agama yang penting..kalo iman kuat..tak timbul kes2 yang melibatkan hawa nafsu.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff