07/03/2014

Derita Demam Campak

Salam,

Demam campak...huhuhuhu...

Rupanya demam nie berjangkit...sebulan yang lepas miqdad je kena demam nie...selepas 2 minggu campak dia dah ilang berjangkit pulak dekat aku dengan Tasnim...

Aku kena masa on da way balik Batu Kurau...usai humaira keluar dari Pusat Bersalin Kohilal, Taman Melawati...untuk berpantang di kg.

Pergh!! Sengsara yang amat...badan letih2...dengan gatal lagi...huh! Memang mencabar minda dan fizikal...kepala berdenyut2..dan yang aku paling takut berjangkit dengan baby yang baru lahir...

Setakat nie...Alhamdulillah...

Aku pergi klinik dekat pekan batu kurau...dpt mc 9 hari...ikutkan 9 hari tak cukup nak heal campak nie...doktor bagitau 21 hari baru hilang...

Doktor bagitau , sepatutnya hari pertama ruam iaitu cacar air timbul kat badan terus datang klinik..sebab sempat lagi bagi antivirus..kalo dah masuk hari ketiga sudah terlewat, sebab virus tu dah masuk dalam darah..so Dr bagi ubat je la.

First time aku disiplin telan ubat yang dr bagi...heee..

Sekarang dah tinggal sisa2 dan parut kat badan aku...memang suffer..bersyukur yang amat sekarang dah sihat...

Masa sakit sempatla aku baca kisah Nabi Ayub...lagi hebat dugaan Nabi Ayub...dikatakan 18 tahun derita sakit.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff