12/03/2014

JPN Taman Melawati

Salam,

Huh!!!

Aku suka suasana panas...hujan pun aku suka...

Aku bercita-cita nak naik unta kat padang pasir di Moroco atau gurun Sahara...pakai macam orang arab badwi..heeee..

So arini aku riki JPN Taman Melawati..daftar kelahiran anak..dalam pukul 10.10 pagi..cuaca dah mulai panas.

Kena denda 5 hinggit sebab daftar lambat..mana taknya lambat..aku temankan humaira berpantang kat batu kurau dan ulang alik bawak baby ke klinik untuk check kuning..xsempat hoi.. 15 hari tempoh yang diberi.

Staff kat sana memang peramah...diaorang ramah aku pun mesra la...

Orang pun xramai jika dibandingkan dengan JPN Taman Maluri atau JPN dekat Mahkamah Wilayah...

Cuma part fotostat buku kesihatan ibu pihak JPN perlu letakkan dalam prosedur pendaftaran kelahiran..sebab ianya tidak dinyatakan disitu.

Dan aku terpaksa keluar pergi cari kedai fotostat untuk copy beberapa mukasurat yang terdapat di dalam buku rekod kesihatan ibu...

Dulu masa aku buat dekat JPN Maju Junction diaorang tolong copykan..ye la bukan salah aku..yang lain aku dah fotostat..part fotostat buku rekod kesihatan ibu diorang tak nyatakan dalam prosedur pendaftaran.

Nasib baik aku familiar dengan tempat tu..cepat sikit jumpa kedai.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff