07/04/2014

Juara dicipta, Bukan dilahirkan

Salam,
 
Aku rasa dah agak lama aku gantung raket..agak aku dah lima tahun .
 
Sabtu lepas aku berkesempatan join tournament badminton  super series yang dianjurkan oleh sebuah Kementerian di Putrajaya.
 
Aku sempat training dua hari je .. stamina memang out ..
 
Kiranya aku bernasib baik sebab dapat team pasukan yang otai giler dan veteran .. time aku main first game masuk ruble game ...partner aku dah gigil sebab mata banyak hilang dekat aku .. hee sori encik Mat Lawa . ..tapi menang dengan susah payah..suffer jugak ..
 
second game aku main kalah ... sebab lawan aku terlalu bagus daripada aku . aku angkat je bulu tangkis , terus dia smash...kesian kat partner aku.. heeee..
 
Nasib baik ikut kiraan mata ..team aku dapat pergi final .. dan kemudian bergelar juara..
 
Dan bila aku kaji balik cara aku main badminton , aku rasa aku akan gantung raket sekali lagi ..
Rasenye badminton bukan sukan yang aku boleh focus . Nak kena rajin training beb!.
 
Lebih baik aku focus hanya pada senaman yang simple iaitu berjogging .. sesape yang ada masa lapang boleh temankan aku jogging di Tasik Permaisuri , Bandar Tun Razak .
 
Hari apa aku jogging tak sure ..ikut mood jugak ..heee.
 
Tahniah jugak kepada Datuk Lee Chong Wei kerana dapat kalahkan Cheng Long dalam Super Series India 2014 malam tadi .. Lin Dan pasti turun kali nie .. kalo Cheng Long dah xdpt nak kalahkan Datuk Lee Chong Wei.
 
Wassalam.

 

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff