30/05/2014

Gembirakan Hati Suami

Salam,

Cuti sekolah tiba lagi ...minggu nie memang ramai yang buat kenduri kahwin..

Dah jadi tabiat masyarakat Malaysia ..kenduri kahwin akan dibuat pada musim cuti sekolah . Sebabnya senang anak beranak yang jauh akan balik kampung tanpa perlu risaukan persekolahan anak-anak.

Jadi adik-beradik yang jauh tu tak der alasan anak sekolah jika x hadir kenduri kahwin.

kawan-kawan sepejabat pun xder alasan kalo x datang kenduri kahwin .. heee

So aku pun dikalangan mereka yang terkena jemputan .. di kedah ada satu , di perak ada dua
.. huuu..

Kawan aku yang akan buat kenduri kahwin di Perak Taiping pada 1.6.2014 .. Mia memang nama sebenar bertanyakan dekat aku ..apa tips untuk jadi Isteri Solehah..

Aku jawab tip dia mudah je " Gembirakan Hati Suami " .

Gumbirakan Hati Suami

Suami ni bukan nak apa pun cuma gembirakan hati dia .. kalo dia mintak hubungan intim .. layan je la ..

Kalo pada masa tu anda keletihan baru pulang dari kerja atau letih melayan kerenah anak-anak .. mintak tunda dan bagi dateline ... lihat muka suami anda pasti dia tersenyum gumbira..

Pokok pangkalnya gembirakan hati suami ..bukan saja dalam konteks hubungan suami isteri malah boleh merangkumi lain-lain perkara..

Kalo suami minat ceriter aksi .. biarkan je .. walaupun ketika itu anda meronta-ronta untuk melihat channel masterchef selebriti . .. heeeeee

Dan buat kali terakhir aku ulang.. tolong gembirakan hati suami anda .

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff