17/07/2014

Boikot McD

Salam,

Semalam pulang dari kerja humaira tiba-tiba "Yang kita boikot McD".

" Dah lama dah boikot sebab harga mahal dari KFC" jawab aku ... heeee..

Mungkin Humaira tersangat marah dengan Israel yang melakukan pembunuhan rakyat Palestin. ..Semangat berkobar-berkobar nak boikot McD.. padahal tahun lepas masa bulan puasa time mengandung aku yang jadi despath tolong tapau McD hantar kat ofis dia.

Dengan muka selamber aku ambil order dekat kaunter " Untuk isteri " bagitau aku dekat gadis melayu di kaunter ..sebelum dia syak yang bukan-bukan.

" Macam mana nak boikot cuba kita tengok sape yang kerja di McD atau KFC semuanya budak melayu" tambah aku lagi sambil mengayun Insyirah yang sedang tido dalam buaian.. sementara menunggu waktu berbuka puasa.

Pekerja-pekerja yang bekerja di McD atau KFC kebanyakannya adalah lepasan SPM atau IPTA/IPTS tempatan. ada jugak yang buat kerja secara part time .

Ada yang kata cari la kerja lain demi bangsa, agama dan negara chewah ... cakap sedap beb!! aku pun masa lepas degree susah nak cari kerja ... aku kerja kantin dekat dewan badminton Cheras.. gaji RM 30 hinggit satu hari . makan lepas la. Sama jugak kerja di McD ..xpayah fikir nak keluar lunch.

Kalo nak yang lebih pasal boikot memboikot ni boleh klik di sini

Tapi aku memang dah lama boikot McD sebab harga dia mahal ...heeee

Efek boikot barangan Israel aku tak tau ...sebab kempen boikot kita pernah buat tahun 2012 .. tapi tahun 2014 Israel masih lagi serang Palestin... ada diaorang ambil kisah ke ?

Wassalam.

Notis McD

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff