18/07/2014

MH 17 : Apa Yang Terjadi?

Salam Takziah,

Kita dikejutkan lagi dengan insiden kapal terbang MH 17 MAS yang disyaki jatuh ditembak dengan pelancar peluru berpandu BUK di  Ukraine dengan Rusia oleh Pemisah Donetzk (sekutu Rusia)

Belum lagi reda dengan MH 370 negara sekali lagi di uji dengan satu lagi ujian yang pasti menyerabutkan kepala-kepala syarikat MAS dan juga pemimpin-pemimpin negara.

MH 17

Bukan sedikit yang terkorban 295 nyawa yang melayang.

Al-fatihah buat saudara kita yang beragama Islam.

Kita yang tidak berada dalam kapal terbang berkenaan pun terasa kecut perut .. bila memikirkan keadaan genting yang dialami oleh mereka semasa kapal terbang ditembak dan  terhempas.

Ujian yang datang bertimpa-timpa terhadap negara kita aku rasa perlu dikaji dan difikirkan ...adakah terdapat perkara-perkara yang kita telah lakukan yang menyebabkan Allah murka.

Rasa mendung je hari nie. .....

Wassalam.


1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff