14/07/2014

The Bastard New York Times

Salam,

Pesta piala dunia sudah berakhir .. ada yang tertawa dan ada yang dukacita ...ketawa kerana pasukan yang disokong telah menjadi juara.. dan ada yang dukacita kerana kalah pertaruhan motosikal kerana pasukan yang ditaruhkan kalah di saat akhir...heeee

Kita sanggup berjaga malam untuk melihat siaran secara langsung daripada melihat siaran ulangan.

Namun sedarkah kita dengan nasib umat yang seagama dengan kita di Palestin sedang ditindas dan dibunuh dengan kejam.

Berita mengenai piala dunia lebih mewarnai media sosial di dunia berbanding dengan apa yang berlaku di Palestin..

Jika di piala dunia yang kalah hanya kehilangan piala dan 4 tahun dari sekarang boleh dicuba lagi . Tetapi di Palestin kita kehilangan nyawa.. Nyawa orang islam yang dianggap tidak bernilai oleh rejim Israel.

Berita yang dipaparkan juga adalah tidak adil dan amat berat sebelah.

Apatah lagi jika ianya ditulis oleh bukan seagama dengan kita . Terutamanya suratkhabar milik Yahudi yang menguasai ekonomi Amerika Syarikat.

Ini dapat dilihat melalui penulisan di The New York Times keluaran 10 Julai 2014 ... yang memberi gambaran salah dengan mengatakan pejuang islam yang melancarkan roket adalah militan aka penganas.

pejuang yang mempertahankan tanah air digelar militan , merupakan penulisan yang dangkal lagi meloyakan.

Wassalam.

The Bastard

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff