10/06/2015

Isteri Tanya Kenapa 40?

Salam.

Life begin 40...Isteri tanya kenapa?

Aku pun explain la..kebanyakan orang bila umur dah 40..hutang-hutang dah selesai..antaranya hutang kereta dan hutang rumah..termasuklah hutang pinjaman peribadi..

Anak-anak pun dah membesar mungkin ada yang di sekolah rendah dan ada yang bersekolah menengah.

Bagi yang kahwin sama umur..iaitu pasangan yang sebaya..mungkin pasangan pun dah berumur 40 tahun. Jarang umur 40 tahun masih lagi produktif..kebanyakan dah tutup kilang.

Berbeza dengan lelaki kalo dahulu komitmen dengan anak-anak yang masih kecil . sekarang tiada lagi...penolakan daripada Isteri lebih banyak daripada permintaan.

Bila penolakan lebih banyak ..maka suami akan lebih suka berbalik kepada perangai masa bujang..lepak dengan kengkawan di Starbuck dan padang-padang golf atau kelab persendirian..maklumlah dah hampir mencapai..tahap ' kebebasan kewangan '.

Isteri kena hati-hati...bila umur 40 permintaan lagi tinggi..so be careful..amalkan makan supplement dan jamu jika perlu.

Dalam umur 40 tahun 'Ilmu kehidupan' suami dah hampir mencapai tahap kesempurnaan...ketenangan dalam setiap tindakan..dan ketenangan ini yang bakal memadukan anda..ketenangan yang melunakkan hati wanita yang sedang mencari erti cinta...hehehe.

Tapi lagi cukup malang jika suami yang hidupnya tidak bermula pada angka 40.. Hutang masih lagi keliling pinggang..hutang yang lama hampir tamat...dibuat pula hutang baru...hutang adalah neraka dunia..yang meragut ketenangan jiwa..jadi jangan berhutang..cuba usahakan hidup anda bermula pada usia 40..kebebasan kewangan..hohoho.

Wassalam

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff