30/06/2015

Lupa Bayar Domain risiyusoff.com

Salam,

Pagi tadi aku bukak blog aku ni ..tetiba ..alamak tak boleh bukak ..aku dah cuak ..

Ooooo... rupenya kena suspended sebab xbayar domain. So aku segera bayar menggunakan Maybank2u kepada sempoihosting yang dimiliki saudara Shuth.

Aku dari dulu memang pelanggan setia hosting ni .. senang hendak berurusan.. saiz hosting pun aku boleh pilih sesuka hati aku .. nak yang kecik , atau yang besar bergantung kepada sistem yang korang nak upload dalam server.

Harga domain aku adalah RM 38.00 dari dulu lagi .. GST xder kot.. sebab tiada peningkatan harga.

Aku cuma beli domain je .. hosting untuk blog ni aku pakai blogspot.. jadi sesuka hati aku je aku nak upload sebanyak mana gambar pun ..hahahaha

Kalo aku pakai hosting yang berbayar confirm kena charge mahal.

Cara dia ..korang redirect je nama domain yang korang beli di bahagian setting blogspot.

Cara nak setup blogspot.. korang google je la ...senang je tak susah.

Wassalam.
Bayaran Domain

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff