24/07/2015

Zero Cost : SEO Secrets

Salam.

Search Engine Optimization...

Penting ke tidak...rata-rata kalo anda tanya blogger popular atau usahawan internet yang dah established... They will says..peratusan trafik ke blog mereka berasal daripada enjin carian.

Public lebih sukan menggunakan enjin carian untuk mencari maklumat..kerana berpendapat ..carian yang disenaraikan pada ranking teratas adalah yang paling banyak diview oleh netizen..oleh itu maklumat yang dipaparkan mungkin lebih authentic.

Carian melalui enjin carian seperti Google adalah penyumbang paling banyak trafik ke blog-blog popular..termasuklah blog Ben Ashaari.

Dalam banyak-banyak enjin carian wujud seperti Yahoo atau baidu..belum ada lagi yang dapat menumpaskan Google...

Jadi langkah pertama yang perlu dilakukan..adalah..blog atau Minisite anda perlu mengandungi semua tool yang disediakan oleh Google sendiri.seperti...

1.Menggunakan platform blogspot daripada mennggunakan wordpress untuk berblog.

2.Memastikan metatag yang digunakan adalah lebih spesifik tidak bersifat terlalu umum.

3.Memasang Google analytics pada blog.

4.Selalu update konten blog..aka post anda.

5.Aktifkan Google plus atau sign up akaun Google plus.

6,Gunakan akaun gmail daripada akaun yahoo.

7. Submit ke semua direktori search engine blog anda ..terutama Google.

8. Ping post anda setiap kali anda publish posting yang baru. Pingkan kepada semua laman web ping..seperti ping o Matic dan ping goat.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff