06/08/2015

Retender

Salam..

Retender ..perkataan yang dirasakan satu malapetaka kepada sesuatu syarikat yang telah menandatangani surat setuju terima.

Puncanya retender adalah semasa mesyuarat kickoff dengan agensi atau jabatan..terdapat beberapa perkara yang tidak sama dengan apa yang di hantar semasa penghantaran dokumen tender.

Perbezaan mungkin dari segi spesifikasi teknikal yang dibentangkan semasa kickoff tidak sama dengan dokumen teknikal tender.

Perkara ini mungkin berlaku daripada kecuaian urusetia tender..yang tertukar dokumen tender teknikal syarikat anda dengan syarikat lain.

Apabila di hantar untuk penilaian teknikal..jawatankuasa teknikal menilai dokumen teknikal syarikat yang lain.

Apabila kesalahan ini dikesan..penarikan pelantikan terpaksa dibuat.

Ibarat nasi yang didalam mulut diluahkan semula.

Jika perkara ini berlaku ke atas anda...redha jela..ianya bukan rezeki anda.

Wassalam

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff