14/03/2016

Kekadang Pendorong Diperlukan Untuk Berjaya

Salam...

Satu tika dulu ditebing sungai kinabatangan diadakan pertandingan terjun ke dalam sungai yg dipenuhi buaya dgn hadiah lumayan rm1juta + puteri ketua rumah panjang..tetapi tiada seorang pun yg sanggup menyertainya..ibarat terjun ke lubang kubur.

Penganjur pn menaikkan jumlah hadiah kpd 1.2juta..tiada juga yang sanggup terjun..wang dinaikkan lgi kpd 1.5juta..tiada siapa jg yg mahu terjun..sehinggalah jumlah hadiah dinaikkan kpd 2.1juta..

tiba2..bedebungg!!!...seorang lelaki separuh umur terjun..ramai org bertepuk tangan..ramai jg yg beristigfar dan berkata innalillahwainnailaihirajiun.

Tetapi tanpa diduga dgn renangan luar biasa,gaya bebas,gaya kupu2,lentang,dan gaya entah apa lagi,lelaki tersebut berenang sampai ke tebing sungai dgn jayanya..

Semua buaya tdk sempat berbuat apa2 kerana kelaki tersebut terlalu laju ...
sampai sahaja di tebing sungai,penganjur datang kepadanya utk bertanyakan samada mahu hadiah dalam bentuk wang tunai atau cek..

Dalam keadaan yg msih letih menggila..lelaki itu menjawab...
"Aku xmau hadiah apa2..aku nk cari haramjadah aka pendorong mana tolak aku td????"
‍‌‌‌‌‌‍‍‍‍‌
Wassalam‌‌ ‍‌‌‌‌‌‍‍‍‍‌‌ ‍‌‌‌‌‌‍

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff