22/03/2016

Mereka Ketawa Bila Aku Kata Ingin Jadi Penulis

Salam...

Jarang kita dengar...apabila cikgu tanya masa sekolah rendah dulu.Cita-cita nak jadi PENULIS.

Selalunya yang kita dengar nak jadi doktor, peguam, cikgu, polis atau askar..yang pandai berfikir sedikit menjawab ingin jadi usahawan atau ahli politik.

Kebanyakannya akan terpesong daripada cita-cita semasa kecil...kerana ianya akan ditentukan oleh bidang yang diambil semasa di Universiti..itu pun mengikut keputusan daripada permohonan melalui borang UPU.

Mereka ketawa kerana semua orang boleh jadi penulis..

Termasuklah mereka-mereka yang tidak lulus lepasan sekolah.

Tetapi yang membezakan penulis-penulis adalah bagaimana mereka dapat menyara hidup sebagai penulis.

Ada yang menjadikan penulisan sebagai kerja sambilan..kerana tidak yakin boleh menjana sumber pendapatan daripada penulisan.

Wassalam

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff