12/03/2016

Tulis Kisah Anda

Salam.

Sebagai pengarang atau penulis...soalan lazim yang ditanya...bagaimana mendapatkan idea untuk menulis.

Cara paling senang untuk menulis adalah:-

Tulis kisah anda.

Ye! banyak kisah cerita anda..ramai penulis terlaris yang menjana pendapatan dengan menulis kisah sendiri dan kemudian..dikongsikan dengan masyarakat...

Buku-buku yang dikarang oleh robert kiyosaki kebanyakan berkenaan dengan pengalaman hidup beliau.

Termasuklah penulis buku Eat,Pray and Love...Elizabeth Gilbert yang kemudiannya difilemkan.. yang aku tonton secara haram melalui muat turun ..hehehe

Begitu juga buku karangan Chef Li semuanya berdasarkan kisah hidup beliau.

Ianya langkah paling mudah untuk bermula sebagai penulis...adalah dengan membukukan kisah anda..Sama ada kejayaan anda dalam perniagaan atau kegagalan anda dalam bisnes online sebagai buku pertama ...Sebab hanya anda yang tahu tentang diri anda.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff