19/08/2016

Motivasi Dari Kisah Khairulnizam

Salam...

Aku xpernah jumpa dengan khairulnizam ni.

Cuma pernah terserempak ketika aku teman humaira kat Pesta Raya KL 2016 di PWTC...dan dekat youtube hotseat imkk dr azizan osman.

Aku cuma dapat memandangnya dari jauh. Orang memang sangat ramai.

Anak2 memang xboleh terlepas pandang.

Dalam hati aku berkata" next time jumpa ..aku akan bergambar dengan dia"

Apa yang spesel dengan dia...

Masa aku nampak di PWTC dia berkerusi roda ..ditolak oleh mungkin ahli keluarga. Berkelulusan hanya darjah enam..katanya " untuk berjaya x perlu belajar pandai.." Beliau hanya mampu mengerakkan tangan sahaja.

Tetapi mempunyai beberapa buah syarikat..dan yang femesnya perniagaan beliau adalah dalam penjualan perfume...dan dijual secara online.

Pendapatannya boleh dikatakan ratusan ribu ringgit..siap ada pekerja lagi..

Pergh!!! Boleh terkesima aku..aku yang serba boleh bergerak tangan dan kaki dan boleh kemana-mana tanpa ditemani seseorang..cuma kaki kiri aku la..problem sikit..akibat jatuh pokok manggis belakang rumah dua tahun lepas...mana mungkin boleh tewas.

So kepada yang ada niat nak berniaga ..mulakan berniaga..mula dari kecil dengan modal yang sedia ada.

Jika yang dah bekerja ...cari masa buat secara part time.

Namun x semua ada gifted berniaga...ada yang dalam darah dagingnya adalah pekerja makan gaji.

Wassalam

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff