15/10/2016

Aktiviti Menangkap Belalang

Salam.

Cuti merupakan waktu terbaik untuk luangkan masa dengan anak-anak.

Hari weekday masing-masing mempunyai tanggungjawab untuk dipenuhi. Aku maksudkan termasukla tanggungjawab anak-anak yang perlu mereka lakukan.

Tanggungjawab sebagai anak mereka perlu ke sekolah dan belajar benda baharu setiap hari. . belajar dan belajar sehinggalah mereka berumur 25 tahun.

Itulah yang aku lakukan...tradisi yang sama mungkin perlu diikuti oleh anak2.

Aku percaya dengan ilmu saja anak2 akan mempunyai masa depan yang cerah...dengan ilmu saja yang dapat memberi mereka makan bila mereka dewasa nanti.

Tanggungjawab ibu bapa pula adalah bekerja sementara anak2 kesekolah.

So hari weekend adalah hari yang aku peruntukan dengan anak2..sementara mereka masih kecil..Seorang kawan aku pernah berkata..." Penat menjaga anak2 adalah penat sementara, penat semasa mereka masih kecil, Bila mereka sudah dewasa...kita akan rindui saat2 mereka kecik...dan saat itu berlalu begitu cepat"

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff