11/10/2016

Morning Rituals Of Employee Father

Salam,

Pagi-pagi rutin harian aku ...yang perlu aku buat kalo xbuat alamaknya x bergerak la aku untuk ke ofis.

Trend sekarang sudah berubah ... bangsa kita makin berpendidikan.

Suami yang duduk dirumah sambil menjaga anak boleh dikatakan perkara biasa. lihatlah Blogger Ben Ashaari dan Hasrul Hasan sebagai contoh.

Menjadi House Husband atau Mr Mama adalah lumrah biasa.. namun sebagai ketua keluarga mencari nafkah masih lagi tanggungjawab suami.

So pagi ini ..daily basis aku adalah mandi dan solat subuh. ..ingat sempat la ..baca Quran barang sehelai dua.

Kemudian gosok baju aku dan baju sekolah agama Miqdad.. sekiranya Miqdad belum lagi susun buku dalam beg sekolah, aku akan susunkan.. Thank God!! semalam dia dah susunkan.. aku cuma hantar beg sekolah petang ke rumah pengasuh je dan ambil songkok dia yang tertinggal dekat umah pengasuh..

Lepas gosokkan baju ... aku ke dapur buatkan tea o .. air humaira dah panaskan.

Kemudian jemur kain di ampaian ...tugas aku jemur kain je adala sebaldi kain aku jemur :) ... basuh kain menggunakan mesin basuh ..humaira dah uruskan..

Setle Miqdad .. giliran Tasnim pulak ( anak dara  aku umur 5 tahun ) ... Tasnim ni ..susah sikit nak uruskan ..liat nak bangun tido. so pagi ni aku gosokkan tudung dia .. dia pakai tudung untuk ke sekolah .. bukan apa nak train dia tutup aurat sampai la dia besar.

Kemudian aku bagitau dia " Jom ambik gambar kat luar rumah , kakak nampak cantik pagi ni " .

Sebelum aku hantar dia ke sekolah .. hantar awal sikit arini sebab dia ada exam.. Miqdad pergi sekolah sendiri jalan kaki . aku x hantar sebab Tasnim lambat siap. Sekolah miqdad tak jauh dekat je .
Orang perempuan pantang kena puji sikit . dan dibawah ni .. gambar anak dara aku yang cun melecun ni hah! ..hehehehe..sape lagi nak puji kalo bukan bapak dia ..

Then baru lah .. aku boleh pergi ke ofis.

Humaira? Humaira dah xlarat.. biasala girl kalo dah lapan bulan .. baik bedrest je ..kesian.

Wassalam


0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff