13/11/2016

Nak Jual Apa?

Salam...

Jika ditanya kepada semua orang...rasanya semua nak berniaga..nak jadi bos sendiri ada masa terluang dengan keluarga dan duit yang banyak.

Tapi nak berniaga apa?

Aku pun pening...melalui bacaan mengenai kisah tokoh yang berjaya ...pasti akan gagal pada bisnes yang pertama...Donald Trump pun hampir bankrap...lagi lah ianya menambahkan ketakutan untuk berniaga...sekiranya berniaga tanpa ilmu..memang menjemput maut.

#kerahmatullah

Akhirnya berniaga apa yang aku pakar lakukan...dan tidak melibatkan banyak modal...hanya perlu berkorban masa untuk membaca dan menulis serta sedikit kreativiti.

Bisnes yang aku boleh lakukan di mana saja ..selagi ada internet dekat handset aku.

Ye, kebebasan untuk berbisnes dimana saja..waima semasa bercuti atau bersama keluarga.

Tidak perlu mengepos barang atau menjaja barang...mahupun membuka gerai atau kedai..

Tidak perlu jadi salesman.. :)

Sudah tentunya ianya dikecapi tanpa perlu duit yang banyak dan usia lanjut untuk lakukannya.

Apa yang aku jual adalah produk informasi...jual idea dan pandangan untuk manfaat orang ramai.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff