02/11/2016

Pelancaran Produk : Pakej Minisite Dengan Blogspot

Salam,

Terima kasih kerana sudi singgah di laman web yang tidak seberapa ini. Tahun 2006 adalah tahun saya mengenali bisnes dengan menggunakan medium internet. Saya telah banyak membaca buku-buku dan memuat turun ratusan ebook daripada pakar internet seluruh dunia antaranya Eben Pagan, John Reese, Jim Edward, Joe Vitale dan Frank Kern dan tidak lupa juga kepada mendiang Corey Rudl. Mereka-mereka ini adalah lagenda di dalam industri perniagaan internet.

Saya telah mengkaji bagaimana mereka berjaya dan salah satu faktornya adalah kesamaan yang mereka ada adalah setiap kali mereka melancarkan produk mereka akan membeli satu nama domain yang sama dengan nama produk dan membuat minisite atau web jualan ke atas domain berkenaan.

Ye! benda yang sama diulang-ulang bagi setiap kali mereka mencipta produk baru.

Daripada situ saya mula membuat produk sendiri seperti menghasilkan buku atau ebook , contohnya ebook Pakej Lengkap Kontrak Perjanjian. Ebook ini membantu industri kecil membuat kontrak tanpa memerlukan kos yang mahal atau mengupah firma guaman.

Pada mulanya saya membeli domain www.kontrakperjanjian.com  dan jualan yang masuk kira okla..

Boleh cover kos hosting dan domain. Kemudian selang beberapa tahun saya telah menukarkan kepada www.kontrakperjanjian.blogspot.com dan Jualan yang masuk masih lagi sama walaupun saya telah menukar domain yang percuma.

Saya mengambil keputusan tidak lagi membayar domain dan menggunakan domain blogspot secara percuma. Sekiranya bertahun tiada jualan yang masuk, web jualan masih lagi di situ.

Saya tidak rugi apa-apa dan saya hanya membiarkannya hanyut di dalam dunia internet dengan menggunakan kaedah SEO yang sesuai sudah pasti ianya akan dijumpai oleh pelawat atau pembeli.

Ianya antara kelebihan menggunakan blogspot sebagai minisite aka web jualan.

Dan web jualan di dalam dunia internet boleh dianggap sebagai kedai anda.

Ekoran daripada ini saya telah membina beberapa minisite yang lain .. tetapi mengandungi standard yang sama dan susunan kerangka web jualan yang sama untuk menunjukkan identiti diri saya.

Anda boleh lawati beberapa minisite yang saya bina menggunakan platform blogspot.

Antaranya, rahsiapengucapanawam.blogspot.com, rahsiaseo.blogspot.com, rahsiasebutharga.blogspot.com, rahsiarekrutstokis.blogspot.com dan rahsiaecover.blogspot.com, rahsiamemancingpelanggan.blogspot.com dan semua produk yang dilancarkan akan mempunyai satu minisite dengan blogspot.

Tak rugi malah berbaloi... dan paling best saya dengan sesuka hati boleh membuat berapa banyak minisite yang saya suka dengan platform blogspot dengan mengulang teknik yang sama... hehehehehe.. ketawa jahat.

Akhir kata adalah menjadi satu pelaburan yang menguntungkan jika anda hanya membuat satu pelaburan untuk memperolehi Panduan Minisite Dengan Blogspot ini dan anda boleh gunakannya banyak kali selagi blogspot masih aktif.

Berbanding setiap kali perlu membina minisite atau web jualan  anda akan mengupah pereka grafik sudah tentu dengan  harga yang sangat mahal. Memang anda boleh membina sendri ministe anda, namun dengan Menggunakan panduan ini anda mempunyai banyak masa untuk membuat kerja-kerja lain.

Anda juga mempunyai masa yang terluang untuk bersama-sama keluarga dan memikirkan produk baru untuk dilancarkan.

Dapatkan segera di MDB

Wassalam.






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff