27/06/2017

Rahsia Sebutharga #1 : Harga Paling Murah

Salam.

Saya berkecimpung di dalam penilaian sebutharga dalam 11 tahun..bukan sahaja penilaian harga ..malahan penilaian tender yang berharga berjuta- juta.

Dalam menentukan pemenang di dalam setiap penyebutharga yang masuk bertanding..pola pemenang adalah sama..iaitu mereka menawarkan harga yang paling murah...walaupun mereka mempunyai keupayaan kewangan yang paling murah...keupayaan kewangan dinilai berdasarkan  3 bulan penyata kewangan yang terkini.

Bagaimana anda boleh menawarkan harga yang paling rendah antara penyebutharga yang masuk bertanding.

Rahsianya adalah anda perlu mencari pembekal atau pengeluar atau pengedar yang dapat memberikan harga yang termurah.

Bagaimana hendak mendapatkan sebutharga termurah?

Anda perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 5 quotation..kalo dapat 3 quotation? ...ok la tu janji jangan kurang daripada 2. Susah tu bro.. nak dapat 5 quotation...caranya jangan guna orang tengah..pergi terus kepada pengilang atau pengeluar..noktah.

Pening ye..

Untuk mudahkan tanya client apa brand yang dipakai sekarang..senang untuk anda check harga dekat market..

Keduanya...jika client tidak ingin gunakan produk lama ...cuba tanya client apa produk yang dia cadang untuk guna dan selesa (user friendly) pakai.

Dan pastinya client tidak akan syorkan sesuatu produk yang spesifik.tapi mana tahukan nasib anda baik...hehehe..nak lagi gampang..mintak setiausaha anda yang tolong tanyakan...Terbaik la Gopal!!!

Wassalam.

* Petikan daripada buku Rahsia Sebutharga

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff