22/09/2017

Buku bisnes apa anda patut baca

Salam.

Minggu lepas sambil lepak dekat restoran bonda ampang selepas balik dari pejabat...dah nak masuk maghrib..suasana dah nak gelap.

Aku pekena kuew tiau dengan tea o ais ...selalunya makan set nasi untuk tiga orang...aritu nak rasa makanan lain pulak.

Sambil makan..member aku tanya.."buku bisnes apa yang best nak baca".

Aku pun tau yang member aku ni..buku melayu memang dia tak suka sangat.lagi satu dia nak improve bahasa inggeris dia.

Kalo buku bahasa melayu..buku irfan khairi atau buku azizan osman aku syor la.

Buku  inggeris berlambak tentang bisnes..tapi nak cari yang dekat dengan suasana asia...dan bahasa inggeris yang mudah.

Ye...buku adam khoo aku dah ada banyak koleksi buku adam khoo..satu lagi yang belum tajuk dia Clueless In Starting Business...manala aku nak dapat buku ni..dekat popular xde..kinokuniya xde..kena beli online nampaknya.

Then aku suggest dia beli buku..Secret of buil multi million dollar business.

Semalam...ada whatapps masuk..dia dah beli buku tu...cover baru..pergh! Aku punyer cover lama..cover baru nampak lagi cantik daripada yang lama.

Komen dia..buku tu memang terbaik untuk bahasa enggeris dia yang mudah faham dan dia cadang nak habiskan semasa cuti awal muharram..maknanya hari ni la dia akan habiskan..hahaha.

Wassalam

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff