15/11/2017

Kenapa Kita Tak Layak Piala Asia

Salam.

Dah bercampur aduk blog aku ni..dah macam rojak..hehehe.

Kenapa Malaysia kalah dengan Korea Utara.

Mengikut pandangan aku la..masing-masing berhak menyuarakan pandangan.

Walaupun aku main bola xde la sampai peringkat  daerah.

Pertamanya:-

1. Disiplin
Sudah diketahui umum...Disiplin korea utara adalah ala-ala tentera...berbanding dengan player Malaysia... Ala kalah pun xpe. Mereka bermain untuk negara.

2. Pemain.
Kita kekurangan pemain yang talented..asyik rolling pemain yang sama..pemain yang sama tewas...orang kata kalo tewas kali pertama dan kedua ok lagi..tetapi kalo dah kali ketiga orang yang sama tewas...itu kurang cerdik namanya.

Jangan duduk tukar pengurus pasukan. Cuba sekali-sekala tukar pemain .

Rakyat Malaysia 32.2 juta orang beb..hehehe.

Tapi satu lagi..pasti buat hati korang lega.

Itali pun xlayak ke piala dunia.. Selepas 60 tahun.

Malaysia setakat piala Malaysia je la ..tu pun dah berbangga sakan.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff