10/03/2018

Baja Vs Racun

Salam

Nak berniaga perlu KERAS HATI, TEBAL TELINGA DENGAN MANUSIA. kita akan jumpa pelbagai ragam NEGATIVE manusia yang akan KUTUK, PERLI, HERDIK, SINDIR, SUMPAH SERANAH. mereka yang menguji ni boleh jadi kawan2, saudara mara, hatta orang kita tak kenal.

kalau kita amek ujian ini sebagai RACUN - kita akan mati. bisnes akan lingkup. saya ada smpai satu masa pernah di panggil Bangsat. itu saya paling ingat.

tapi kalau kita amek ujian ini sebagai BAJA (baja busuk OK, baja TAIK LEMBU, BAJA TAIK AYAM - Semuanya BUSUK!), kita akan tumbuh subur, berkembang, dan akhirnya berbuah. Masa tu boleh menuai :).

Use the POWER OF SILENT . tak payah lawan. diam, senyum je.

hmmm... tak guna tau kalau impian besar tapi sedikit ujian dah kalah!. BANGUN! telinga tebal OK!

- owner ameer al manna

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff