21/02/2019

Pos Laju Salah Hantar Sampai Sarikei

Salam.

18.2.19 hari isnin . Saya pos barang client beralamat di Bangi.

21.2.19 hari khamis. Client wasap kata barang belum sampai.

Pos laju beb bayar 7 hinggit tu..free postage.

Saya pun buka laman pos ju..masukan nombor tracking..fulaweh..barang aku pergi sampai sarikei nun dekat Sarawak.

Apa nak buat..saya emel dekat aduan pos laju..faham2 je la bukan kita sorang buat aduan. Xtau la bila diaorang nak feedback.

Masalahnya adalah client dekat bangi ni. Saya pos barang dekat pejabat pos Pulapol KL.

So apa kita nak buat dalam keadaan macam ni.

Sebagai peniaga kita kena jujur. Ceritakan hal yang sebenarnya kepada client dan hantar produk yang baru.

Kalo barang yang sampai sarikei tu patah balik semula ke semenanjung..mintak client pulangkan semula. Sekiranya client jujur kita akan dapat semula. Kalo tidak.

Semestinya saya akan rugi. Tapi itu la sebenarnya jiwa peniaga yang sebenar.

Sekarang ni tunggu feedback dari pos laju dan besok kena pos barang yang baru kepada client.

Latest update .. 22.2.19 sampai juga kat bangi akhirnya. Selamat xperlu nak pos semula barang.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff