04/08/2015

Jenis Bisnes Informasi

Salam..

Ada seorang tokey kedai makan yang mengkategorikan bisnes kepada 3 kategori..dan tokey ini memang telah berjaya dengan teori yang dicipta.

Jenis kategori bisnes makan yang dikelaskan adalah seperti di bawah.

1. Taugeh - Bisnes makanan yang disiapkan secara segera...tokey ini bermula dengan menjual nasi lemak di tepi jalan..daripada kuantiti sedikit ..kemudiannya ia bertambah..akhirnya dibantu oleh ahli keluarga yang lain.

Kaedah ini adalah sama dengan bisnes informasi untuk jualan special reports atau laporan khas..di mana jumlah muka surat tidak lebih daripada 50 muka surat. Ye!!! Yang bestnya ia boleh disiapkan dalam waktu yang singkat.. Contohnya: laporan khas Rahsia Smartphone. Boleh didapati di www.rahsiasmartphone.blogspot.com

2. Serai - Bisnes makanan yang memerlukan kedai makan atau restoran. Modal daripada keuntungan menjual nasi lemak digunakan untuk membuka kedai sendiri..ianya bisnes makan yang sentiasa ada permintaan..contohnya jualan nasi campur.

Kaedah ini saya gunakan untuk menjual eBook yang mempuyai 50 lebih muka surat..dan beberapa bonus akan disertakan.contohnya eBook Rahsia Ecover yang boleh didapati di www.rahsiaecover.blogspot.com.

3. Durian - Bisnes makanan yang bermusim..iaitu bisnes catering...sangat laris pada musim cuti sekolah dan pada acara-acara tertentu..terutama untuk majlis perkahwinan.

Kaedah ini boleh diimplementasikan untuk produk eBook temuduga atau eBook berkaitan  soalan-soalan peperiksaan...kerana ianya bermusim..yang ini perancangkan sudah ada..cuma belum disusun dalam format eBook.

Semoga bermanfaat..

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff