24/06/2014

3 Cara Paling Kotor Dapatkan Projek

Salam,

Satu ketika dulu , aku ada terbaca satu buku daripada seorang penulis wanita yang menceritakan kisah hidup dia ketika bekerja di sebuah syarikat swasta.

Berkenaan gangguan seksual yang dihadapi daripada pihak atasan dengan membawa dia pergi jumpa klien dan memperkenalkan dirinya sebagai teman wanita.

Di dalam buku berkenaan terdapat 3 cara yang digunakan oleh syarikat untuk mendapatkan projek iaitu .

Pertamanya , dengan merasuah pegawai yang bertanggungjawab dalam perolehan projek . sama seperti kisah Tiga Abdul... 25% . Rupa-rupanya P.Ramle lagi ke depan dalam soal ni.. heee. atau rasuah dari segi hadiah serta pakej percutian... percutian menunaikan umrah pun ada beb!

Keduanya,  adalah perempuan...lelaki memang lemah dalam hal ni.. diceritakan juga oleh sahabat aku berkenaan dengan seorang tabligh yang selalu keluar mengjalankan dakwah .. namun masih lagi tewas dengan perempuan. Stok perempuan sekarang nie berlambak-lambak.. dengan bayaran serendah RM 200 pun dah boleh dapat ... kalo nak yang elok sikit ..kena up sikit kos. Zina itu memang sedap..tapi nak bertaubat supaya Allah ampunkan dosa susah beb!!!

Ada yang selepas berjudi di padang golf ... badan dah penat.. lepak dulu SPA .. urut dan mengurut.. best tu ..sape yang urut ..perempuan tu . lepas urut boleh mintak extra.

Ketiganya, arak ...setitik arak 40 hari amalan baik tidak diterima.. pendek kata kalo telan satu gelas berapa tahun buku amalan belah kanan tidak tertulis.. kalo sampai mabuk berapa kurun korang agak.  huhuhu... ada satu syarikat yang dealing dengan kedutaan luar ... servis apa? itu aku xnak cakap..tapi servis yang baik-baik la. cuma...

Ketika tiba hari Krismas ada ke patut dihadiahkan botol arak yang mahal-mahal kepada kedutaan berkenaan. Semata-mata untuk jaga projek yang sedang berjalan atau untuk mengambil hati pihak kedutaan supaya sentiasa menggunakan servis mereka.

Penulis berkenaan berhenti bekerja dengan syarikat berkenaan ..walaupun gaji yang ditawarkan agak lumayan .

Wassalam.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff