26/06/2014

Ya! Ayah Adalah Ultraman

Salam,

Pepagi memang aku ada masalah untuk kejutkan anak ku Miqdad...

Selepas layan perlawanan World Cup antara Perancis lawan Ecuador yang berkesudahan 0-0.
Aku yang mernyokong Perancis memang tak berpuas hati dengan finishing yang kerap kali dihantar betul-betul kepada penjaga gol.

"Diaorang nie buat drama kot ", gomel aku dalam dalam hati .

Aapabila usai  perlawanan dan aku pun sudah solat subuh .aku pergi  kejutkan miqdad... huhuhu bukan main liat dia nak bangun. mana taknya ..tengah malam tadi dia layan citer Ultraman kat astro ceria.. itu yang humaira berkeras 'lock' channel 611.

Aku angkat miqdad ke ruang tamu daripada bilik tidur .. dan ajak berlawan Ultraman untuk segarkan mata dia .. Tasnim pun joint sekali.

yang kalah kena pergi mandi dan kena pergi sekolah .. pertarungan mengambil masa selama 15 minit.

dan ternyata aku lah pemenangnya..heeee. miqdad ajak repeat lagi esok pagi ... huhuhu... dan setiap pagi aku akan bertukar menjadi ultraman..semata-mata memujuk dia mandi dan pergi sekolah .. natijahnya adalah punch card aku merah pada hari ini sebab kena pergi hantar dia kesekolah lagi .

Sabar je la ..

Wassalam.
Ayah adalah ultraman




0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff