27/06/2017

Rahsia Sebutharga #2 : Cerita Orang

Salam.

Rahsia kedua ...selepas rahsia pertama memenangi sebutharga adalah cerita orang...di mana anda menerangkan kepada client mengenai testimoni atau jabatan lain yang pernah menggunakan produk atau perkhimatan anda.

Contohnya.

vendor : Tuan, produk yang kami tawarkan ini pernah digunakan oleh jabatan di bawah kementerian yang sama dengan jabatan tuan.  Setakat hari ini mereka tidak mempunyai aduan dengan produk yang digunakan. Tuan boleh lihat surat setuju terima jabatan berkenaan. Pihak tuan juga boleh bertanyakan pendapat mereka berkenaan dengan servis yang kami lakukan.

Pointnya :

Kebanyakkan jabatan lebih suka jika dibandingkan dengan agensi yang berada dibawah kementerian yang sama. Kerana kelulusan untuk mendapatkan perolehan atau bajet adalah lebih besar...kerana pernah digunakan oleh jabatan lain..dan ternyata ianya amat berkesan..jika perlu dibentangkan kepada kementerian..mereka boleh membuat contoh dengan memetik kepada agensi yang pernah membuat perolehan berkenaan.

Wassalam.

* Petikan daripada buku Rahsia Sebutharga.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff