17/10/2016

Peperiksaan Akhir Tahun Bermula

Salam

The war begin...

Aku masih ingat lagi...semasa aku menduduki SPM ...tahun 1998..

Pergh!!! terasa ianya penentu kepada masa depan ...sama ada cerah atau gelap...kelam atau kabur..

Aku rasa aku strugle habis-habisan..tekanan daripada cikgu yang mengajar lagi la...mungkin masing2 hendak menjaga subjek yang diorang ajar..mana tau kan...hehehe..endingnya dapatla aku jadi antara 10 pelajar terbaik SPM pada tahun tersebut.

Kemudian semasa diploma dan degree juga perkara yang sama berulang..sampai tidak tido malam dibuatnya....habis exam, balik rumah baru tido.

Memang dasyat penangan exam...sengsara usah dicakap...habis je paper akhir SPM ..semasa keluar dewan...susah nak cakap..terasa.lega yang amat sangat.

Kini giliran Miqdad yang akan menduduki peperiksaan akhir tahun..malam tadi humaira ajar miqdad subjek Bahasa Melayu dan juga pendidikan Islam.

Kali ni aim miqdad lagi tinggi..aku ingat cukup la sekadar naik satu kelas..iaitu kelas kedua terbaik..tetapi dia aim kelas yang pertama terbaik.

Inya Allah kalo dia berusaha...aku x paksa sangat.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff