25/11/2013

Super Weekend : Kenduri Kahwin Nana

Salam,

Jumaat yang kelam kabut...aku kena cari hadiah  untuk kenduri kahwin member humaira di ampangan, seremban.

Aku keluar ofis dah lewat... usai solat maghrib di surau ofis then aku rempit ke ampang point nak cari hadiah kahwin.

Sebelum tu aku ada tanyakan humaira nak beli hadiah apa...cerek elektrik, periuk elektrik atau seterika elektrik..dalam kepala aku hanya perlu cari barang-barang yang boleh digunakan untuk pasangan yang baru berkahwin.

Lastly aku teringat pasal wardina... ada satu kenyataan yang dia suka beri buku sebagai hadiah..

So aku riki ke kedai popular di ampang point..cari buku untuk pengantin baru..dapatla satu buku berjudul 'alahai pengantin baru' terbitan galeri ilmu..harga dalam rm 39.90 dapat less dalam rm 27.90.

Keesokan hari sabtu..super weekend..

Pagi tu humaira dengan miqdad dah basuh kereta siap2..selepas anak2 aku siap siap breakfast dengan maggi cup..hehehe...

Kiteorang gerak ke ampangan seremban melalui lebuhraya LEKAS ..memang lekas giler tak sampai satu jam dah sampai exit ampangan..jalan clear x jem.. kalo aku ikut PLUS..alamak 2 jam la..atas jalan..

Kemudian pusing2 cari taman dato syahbandar yang terletak di belakang Giant Ampangan..aku berhenti di station minyak bp , isi minyak kete dalam dua puluh hinggit buat  modal nak tanya sorang pakcik yang jaga mesin isi minyak..oooo aku dah terlepas , belah sana rupenyer..heeee.. pusing balik kereta..dalam kul 2 baru aku sampai di rumah pengantin.

Nana adalah kawan humaira masa di uitm dungun.. diaorang ni housemate..antara kawan rapat humaira seingat aku la..ada lagi beberapa kawan humaira yang lain..masa aku kahwin dengan humaira di batu kurau perak  5 tahun lepas pun Nana ada datang.

Lebih kurang dalam jam 3.30 petang..kiteorang gerak dari rumah pengantin dan singgah sekejap di surau berdekatan untuk solat zuhur.

Then masuk highway LEKAS semula untuk pulang ke rumah. Dalam pukul 6.30 sampai rumah.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff