04/11/2013

Melawat Che' Suboh Di HKL

Salam,

Kring, bunyi mesej daripada Galaksi Note 8.0 ..

mesej dihantar oleh Humaira pada tengahari tu , nak ajak aku pergi ke HKL melawat Che' Suboh yang dioperation oleh Dr HKL pada bahagian buah pinggang.

Che' Suboh adalah warga kampung belah isteri aku di Batu Kurau , Bendang Nering Perak.. umurnya dalam 80. Lebih tua daripada ayah mertua aku . kira anak beranak la jugak.

Bila aku balik kg belah isteri aku , kalo waktu petang aku tak der keje lain nak buat .. aku pergi la melepak kat umah che' suboh .. che' rajin bercerita pasal tentera jepun yang datang ke batu kurau pada waktu che' kanak-kanak.

Che' juga ahli jemaah surau yang setia setiap kali azan berkumandang..

Pada waktu petang rutin che' adalah tambat lembu yang meragut rumput dibelakang rumahnya....

"Yang kita pergi dengan motosikal" , mesej daripada humaira, . aku ok je .. tapi aku cuma risaukan humaira.. sebab sedang bawak budak .. tau-tau jela kalo naik moto terlanggar lubang ke atau bonggol. perut pun akan terangkat sekali. Humaira xnak pergi dengan kereta sebab jem dan takut lambat masuk ofis semula.

Pukul 1 tengahari aku keluar dari ofis dengan yamaha 125 aku .. sampai je di depan ofis humaira. dia dah tunggu dekat pintu keluar.

Aku merempit ikut AKLEH untuk ke HKL ikut jalan Tun Razak then depan sikit daripada IJN aku masuk kiri..

Sambil mata duk melilau cari bahagian neurologi , humaira yang membonceng kat belakang pun pasang mata jugak. maklumla kiteorang firt time nak cari wad 2b bahagian neurologi .

Besar jugak HKL ni , rasa macam pusing bandar , kata humaira..

Aku parking di bangunan induk HKL dan bertanyakan kepada kaunter bangunan neorologi ( Kaji Saraf) .. kat depan sikit rupanya .. so jalan kaki. sampai di bangunan tersebut humaira bertanyakan kepada pegawai polis bantuan yang berada di kaunter ... wad 2B..

"Wad 2B? bukan kat sini , yang ada 4B dan 5B " , jawab pegawai polis. .. Alamak salah tempat ke ... humaira call semula sanak saudara iaitu pak cik Mizi. mintak pencerahan..

Operation buah pinggang kat bahagian neprology kalo aku tak silap ejaan dia.. hohohohoho salah ejaan upenye.. ketiak dah berpeluh .. panas beb!!!

Aku ambik yamaha 125 pusing semula ke bangunan tersebut .. naik ke tingkat satu .. cari wad 2B katil 18 ..

dari jauh aku nampak che' lemah semacam xlarat .. dia pun macam xkenal aku je .. bila sampai dekat baru dia senyum ..

Aku dari jauh memang dah senyum ..

Kedua-dua buah pinggang che' dah rosak .. so kena pakai mesin.

Moga-moga che' cepat sembuh .. dan satu lagi dalam hati aku berkata " Agar che' tak lupa solat walaupun dalam keadaan sakit" itu teguran untuk diri aku sekali.

Wasslam,
Melawat Che' Suboh di HKL

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff